عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنهاترین تنهاها و آدرس loverose.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1106
:: کل نظرات : 37

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 51
:: باردید دیروز : 25
:: بازدید هفته : 76
:: بازدید ماه : 2279
:: بازدید سال : 9807
:: بازدید کلی : 168028

RSS

Powered By
loxblog.Com

روح . چن . جن . ارواح . شیطان . خدا . ترسناک

جمعه 24 مهر 1394 ساعت 10:30 | بازدید : 407 | نوشته ‌شده به دست دکتر مولایی | ( نظرات )

 

گوشه ای از معجزات صاحب الزمان (عج) در هنگام ظهور


قدس انلاین: بنابر روایات رسیده از ائمه اطهار (ع) حضرت صاحب الزمان (عج) در آغاز ظهور، یک سلسله معجزات و کرامات را برای مدعیان و همراهان خویش نشان می دهند تا اعتقادات آنان به برحق بودن حضرت بیشتر گردد.

 

 

به صحبت آمدن پرنده

به گزارش قدس انلاین، در این باره از امیرالمومنین علی (ع) نقل شده است: حضرت مهدی (ع) (پس از ظهور) در مسیر حرکت خود با یکی از سادات حسنی که دوازده هزار نفر نیرو را به همراه دارد روبرو می گردد. آن سادات حسنی در مقام ابتهاج بر می آید و خود را سزاوارتر به رهبری می داند. پس حضرت در پاسخ او می گوید: من مهدی می باشم.

سید حسنی می پرسد: آیا دلیل و نشانه ای داری تا با تو بیعت نمایم؟ پس حضرت به پرنده ای که در آسمان در حال پرواز است اشاره می کند و آن پرنده فرود می آید و در دستان حضرت قرار می گیرد و آنگاه به قدرت خداوند به سخن آمده و بر امامت مهدی (عج) گواهی می دهد.

پس از آن برای اطمینان بیشتر سیدحسنی، امام (عج) چوب خشکی را به زمین فرو می برد و آن چوب سبز می شود و شاخ و برگ می دهد، پس سید حسنی با دیدن آن کرامات به حضرت ایمان آورده و خود و نیروهایش تسلیم مهدی (ع) می شوند و حضرت او را به عنوان فرمانده ی نیروی خط مقدم سپاه خویش می گمارد.

تامین غذا با سنگ موسی

از دیگر معجزات حضرت صاحب الزمان (عج) تهیه آب و آذوقه به شیوه ای منحصر به فرد می باشد، به نحوی که امام صادق (ع) در این باره فرموده اند: هنگامی که مهدی (ع) در شهر مکه ظهور می نماید و قصد حرکت به کوفه را دارد، به نیروهایش اعلام می کند، کسی آب و غذا و توشه راه با خود برندارد چرا که حضرت، سنگ موسی (ع) را که توسط آن دوازده چشمه آب زلال از زمین جوشاند، همراه دارد. پس در مسیر راه هر کجا چشمه های آب می جوشد و هرکس گرسنه باشد سیر و هر کس تشنه باشد، سیراب می گردد.

تکلم ابر

درباره ی یکی دیگر از معجزات حضرت صاحب الزمان (عج) آمده است که امام صادق (ع) فرموده اند: حضرت مهدی (ع) در آخرالزمان ظهور می نمایند و بر بالای سر آن حضرت ابری در حرکت است و هر جا مهدی (ع) برود، آن ابر نیز می رود تا حضرت را از تابش خورشید حفظ نماید و با صدایی رسا و آشکار ندا می دهد، این مهدی موعود می باشد و سر انجام طبق فرموده امام صادق (ع): هیچ معجزه ای از معجزات پیامبران اوصیا نمی ماند، مگر آن که خداوند عزوجل آن را به دست قائم ما تکرار می نماید تا حجت بر دشمنان تمام گردد.

منابع:

1ـ شیخ حرعاملی، اثبات الهداة، ج3: 615، 700.

2ـ علامه مجلسی، بحارالانوار، ج13: 185؛ ج51: 240.

3ـ نجم الدین طبسی، چشم اندازی از حکومت مهدی (عج): 95- 96، 100.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: